جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اینجا همواره و همواره تابستان است! حدس زدن درباره اینکه راجع به کجا حرف می زنیم بسیار راحت است. جزیره پنانگ سرزمینی رویایی که آفتاب ملایمش پوست را نوازش نموده و طبیعت حیرت انگیزش به روح جانی تازه می بخشد. در این جزیره زیبا چه تفریحاتی انتظارمان را می کشند؟ در ادامه خواهیم خواند.

جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان

جزیره پنانگ بعد از کوالامپور از مقاصد پرطرفدار در است. نام این جزیره از کلمه پینانگ، نوعی دانه درختی در مناطق استوایی اقانوس آرام گرفته شده است. جزیره پنانگ در تمام طول سال آب و هوایی آفتابی دارد و با سواحل شنی زیبا، بناهایی با معماری های بی نظیر و جنگل های استوایی اقامتی جذاب و به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زند.

تفریحات آبی پنانگ

سواحل و تفریحات آبی اصلی ترین دلیل انتخاب پنانگ برای گذراندن تعطیلات هستند. این جزیره دریایی آرام دارد و سواحل شنی و نرم آن مملو اند از تفریحات هیجان انگیز و پرماجرا.

در این سواحل می توانید در بهترین و لوکس ترین رستوران های پنانگ سرو انواع غذاهای جذاب محلی را تجربه کنید، بر روی شن های نرم قدم زده و از آرامش دریا و هوای بسیار عالی لذت ببرید، در زیر نور ملایم حمام آفتاب بگیرید یا اگر هم اهل هیجان هستید با قایق سواری، موج سواری، غواصی و ده ها تفریح مهیج دیگر حسابی خوش بگذرانید.

اما بخش هیجان انگیز اقامت در پنانگ با تاریک شدن هوا آغاز می گردد! در ساعات اولیه شب گروه های موسیقی و چرخ های غذاهای خیابانی به کنار ساحل آمده و شما می توانید تا طلوع صبح با آن ها همراه شده و شادترین لحظات خود را در کنار ساکنین این جزیره زیبا تجربه کنید.

ساحل باتو فرینگی، ساحل تانجونگ بونگا، ساحل گرتاگ، ساحل پاسیر پانجانگ و ساحل میمون ها از معروف ترین سواحل جزیره پنانگ هستند.

منطقه جرج تاون (George Town)

جرج تاون مرکز جزیره پنانگ و قلب تاریخی جزیره است. پنا نگ مدت ها پیش مستعمره انگلستان بوده، نام منطقه از جرج سوم پادشاه انگلیس گرفته شده و جرج تاون نیز یادگار به جا مانده از همان دوران می باشد.

تمامی مراکز فرهنگی، تجاری و سیاسی جزیره در این منطقه قرار گرفته اند اما این وجود بناهای بسیار زیبای تاریخی با معماری های خارق العاده است که جورج تاون را محبوب نموده و در لیست فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است.

معبد سری ماریاممان، خیابان هنر با نقاشی های دیواری، قلعه کورنووالیس، معبد کوان یین و معبد خونوگسی از جاذبه های منطقه جرج تاون هستند که هر کدام با معماری خلاقانه و زیبایی که دارند ساعت ها شما را درگیر خود می نمایند.

علاوه بر جاذبه های تاریخی وجود هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و مهمتر از همه نبودن هیچ ماشینی در خیابان ها قدم زدن در جرج تاون را لذت بخش تر می نماید. شهرهای بانکوک و پوکت به دلیل شباهت های زیاد، به عنوان خواهر خوانده جرج تاون شناخته می شوند.

تپه توریستی پنانگ

تپه پنانگ در ارتفاعات این جزیره قرار گرفته و پر است از جاذبه ها و تفریحات توریستی، این تپه آب و هوایی بسیار خنک دارد و توسط درختان بلند و گیاهان سرسبز پوشیده شده است.

دسترسی به تپه پنا نگ به وسیله تله کابین و قطارهای برقی امکان پذیر می باشد که عبور از این جهت خود از تفریحات مهیج تپه به شمار می آید. پس از عبور از جنگل های سرسبز و رسیدن به بالای تپه مجموعه ای از تفریحات مهیج انتظار شما را می کشند.

می توانید با نشستن در کافه های جنگلی و نوشیدن یک فنجان چای دبش خستگی راه را به در نموده، در میان جنگل قدم زده و از مغازه های محلی صنایع دستی رنگارنگ پنانگ را به عنوان یادگاری از جزیره خریداری کنید.

آرامش و مناظر پاناروما از دیگر دلایلی هستند که گردشگران را به سوی این منطقه زیبا می کشانند. دیدن طبیعت پنانگ در ارتفاع 820 متری از سطح دریا تجربه ای شگفت انگیز است که تنها و تنها در تپه توریستی پنانگ به دست خواهید آورد.

معبد وات چایا مانگ کالارام

در فاصله 10 دقیقه ای از منطقه جرج تاون معبدی بسیار زیبا قرار گرفته است. این معبد وات چایا مانگ کالارام نام دارد و معماری تایلندی آن تحسین گردشگران را برانگیخته است. در درون معبد مجسمه ای عظیم از بودا وجود دارد که 33 متر طول داشته و سومین بودای عظیم جهان لقب گرفته است. این بودا حالت خوابیده دارد و نشان دهنده فراغت کامل بودا از امور دنیوی در روزهای آخر عمر می باشد.

قسمت ورودی معبد مجسمه اژدهای آب و قسمت خروجی آن با یک اژدهای چینی تزیین شده است. نقاشی هایی که زندگی بودا را به تصویر کشیده اند و چندین مجسمه کوچک بودا از دیگر جاذبه هایی هستند که در معبد وات چایا مانگ کالارام می توان دید.

به یاد داشته باشید که برای بازدید از معبد بایستی از لباس های مناسب و پوشیده استفاده نموده و قبل از ورود کفش و کلاه خود را در بیاورید.

مجموعه تفریحی سرزمین ماجراجویی

مجموعه تفریحی سرزمین ماجراجویی جایی است که می توانید هیجانات خود را تخلیه کنید. اینجا جهانیی از تفریحات مهیج منتظرند تا توانایی های شما را به چالش بکشند. سقوط آزاد از ارتفاع 20 متری، سرسره های لوله ای با جهتهای پیچ در پیچ و مهیج، آویزان شدن از درخت، پیاده روی در هوا بر روی طناب و چوب و ده ها تفریح مهیج دیگر یک روز عالی و پر از هیجان را برای شما می سازند.

علاوه بر تفریحات مهیج، مناظر سرسبز این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا در میان طبیعت قدم زده و هوای تازه استشمام کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ستاره ونک
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37797

به "جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید