جزئیات ورود به باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون فرهنگی دانشگاه تهران جزئیات ورود به باشگاه دانش آموزی این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: هزینه آزمون ورودی مبلغ کمی است که فقط جدی بودن دانش آموز برای ورود به این راه را محک می زند.

جزئیات ورود به باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران اعلام شد

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران جزئیات شرکت در باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران را تشریح کرد.

آزمون هزینه ورودی دارد

سرسنگی در پاسخ به این سوال که این باشگاه دارای آزمون ورودی و هزینه آزمون است و همه امکان استفاده از آن را ندارند، اظهارداشت: برای این باشگاه آزمون ورودی در نظر گرفته شده است اما هزینه آزمون ورودی بسیار کم است و حدود 100 هزار تومان است.

وی ادامه داد: هزینه آزمون در واقع برای این در نظر گرفته شده است که دانش آموز جدی بودن خود را ثابت کند؛ زیرا تجربه نشان داده وقتی چیزی رایگان است بسیاری از افراد بدون هدف اسم نویسی می نمایند؛ اما وقتی برای آن هزینه هر چند ناچیزی در نظر گرفته می گردد متوجه می شویم که چه کسی جدی است و چه کسی بی فایده شرکت نموده است. در شرایط فعلی جامعه هم این رقم زیاد نیست در مقایسه با دانشگاه های خارج از کشور هم رقم ها بسیار بیشتر از این مبالغ است.

آزمون فقط براساس اطلاعات درسی نیست و علاقه هم سنجیده می گردد

سرسنگی درباره اینکه آیا محدویت سنی برای ورود به این باشگاه وجود دارد، گفت: دانشجویان متوسطه دوم یا دانش آموزان محصل در چهار سال آخر دبیرستان و سال هایی که منجر به کنکور می گردد مخاطبان این باشگاه هستند.

وی درباره آزمون ورودی، گفت: آزمون به گونه ای نیست که اگر دانش آموزی محصل سال اول بود با محصل سال سوم مقایسه گردد بلکه بخشی از آزمون شرایط شخصی و اظهارنامه ای شخصی است که از دانش آموزان خواسته می گردد نامه ای بنویسند و شرح دهند که به چه دلیل می خواهند در این باشگاه حضور داشته باشند؛ بخشی از آزمون هم آزمون های رفتاری و شخصیتی است. بنابراین آزمون ها به این گونه نیست که یک آزمون برگزار کنیم که فقط دانش آموزان سال چهارم یا سال آخر که اطلاعات بیشتری دارند در آن قبول شوند.

دانشگاه های مطرح ام آی تی و استنفورد هم باشگاه دانش آموزی دارند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره نمونه های خارجی باشگاه های دانش آموزی در دانشگاه ها، گفت: در خارج از کشور نمونه های باشگاه های دانش آموزی در دانشگاه های بزرگ و مطرح دنیا وجود دارد، از جمله دانشگاه های ام آی تی و استنفورد که مدارس دانش آموزی مطرحی دارند و سال ها چنین مدارسی را برگزار نموده اند و امیدواریم که بتوانیم در ایران هم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13439

به "جزئیات ورود به باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ورود به باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید