ثبت جهانی هورامان، گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گردشگری را یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی استان دانست و گفت: ثبت جهانی هورامان می تواند تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

ثبت جهانی هورامان، گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان

خالد جعفری امرزو(یکم اردیبهشت) در اولین جلسه کارگروه توریستی استان در سال جاری، اظهار کرد: ثبت دنیای هورامان موجب می شود تا به عنوان مکانی ویژه در دفاتر توریستی دنیا معرفی شود و این امر قطعا در توسعه استان بویژه توسعه در حوزه توریستی، بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره اینکه بکر بودن هورامان مهمترین مولفه در جذابیت آن خواهد بود، اضافه کرد: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می شود با در نظر دریافت هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت دنیای هورامان باشد.

جعفری در ادامه بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در فراهم نمودن الزامات تحقق این هدف تاکید و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به دنیا انجام داده از جمله برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد و البته تدارک میزبانی جشن بین المللی نوروز با حضور سفرای کشورها، که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا کنسل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، شرح داد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های استان، می توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم و منطقه کردنشین ایران را به عنوان ام القرای کردهای دنیا معرفی کنیم.

وی از تلاش و همکاری همیشگی صدا و سیمای استان در تهیه و پخش برنامه ها و مستندات ویژه حوزه های مختلف، تشکر کرد و اضافه کرد: در ثبت دنیای هورامان نیز در کنار سایر دستگاه های استان خواهند بود.

جعفری در خصوص دستور کار دوم این جلسه مبنی بر بررسی استقرار نمایندگی انجمن دفاتر توریستی و دنیاگردی در مرز باشماق مریوان، این امر را بلامانع بیان کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان خواست این موضوع را از طریق شرکت مادر تخصصی توریستی کشور پیگیری نمایند تا به صورت قانونی، شرایط آن مهیا شود.

وی دفاتر توریستی را در جذب و ماندگاری مسافر و توریست و همچنین خرید در استان، بسیار موثر دانست و اضافه کرد: بعد از عبور از بحران کرونا باید برای سرپا نگه داشتن صنعت توریستی در دوران پسا کرونا برنامه داشته باشیم و این امر مستلزم همکاری بخش دولتی و خصوصی است.

معاون استاندار ضمن اعلام حمایت از دفاتر توریستی استان، گفت: نقش توریستی در اشتغال و اقتصاد استان برای ما مهم است، لذا به شدت پیگیر هستیم تا هر تصمیمی که در حوزه تسهیلات بانکی برای این بخش در کشور گرفته شود، دفاتر کردستان از آن بهره مند شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29503

به "ثبت جهانی هورامان، گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی هورامان، گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید