تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس 1

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید نمود: ایران هیچ تعهدی مبنی بر نرفتن نفتکش گریس-1 به سوریه نداده است.

تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس 1

تسنیم نوشت: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا ایران برای آزادی نفتکش گریس-1 ضمانتی به انگلیس یا دولت جبل الطارق داده است؟ گفت: از سوریه در همه حوزه ها از جمله نفت و انرژی حمایت می کنیم.

او ادامه داد: این کار قانونی است و به هیچ کشور ثالثی ربط ندارد. جمهوری اسلامی ایران به هر مشتری قدیمی و تازه ای که بخواهد، نفت خود را می فروشد.

موسوی با اشاره به توییت وزیر امور خارجه و سفیر کشورمان در لندن مطرح کرد: آنچه علنا اعلام کردیم صرف بیان واقعیت در خصوص مقصد کشتی گریس یک بود که از ابتدا هم قرار نبود به سوریه برود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید نمود: ایران برای آزادی نفتکش گریس-1 هیچ تعهدی مبنی براینکه به سوریه نرود نداده است، زیرا از ساعات اولیه توقیف نفتکش اعلام کردیم که مقصد نفتکش سوریه نبوده و تا سرانجام هم بر سر همین حرف باقی مانده و تاکید نمودیم که اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم هم به کسی ربطی نداشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در سرانجام اعلام کرد: درحقیقت آنها بخاطر خروج آبرومندانه از این اقدام غیر قانونی و دزدی دریایی، بحث تعهد را مطرح کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11562

به "تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید