تولیدکنندگان ایرانی با شبکه سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در اجلاس اخیر اتاق بازرگانی بین المللی ICC که با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی بین المللی و با موضوع امنیت غذایی، گردشگر کشاورزی، برنامه های مقابله با فقر دنیا برگزار گردید به نمایندگی از دبیر کمیته کل کمیته ایرانی ICC سخنرانی کرد و مزیت های ایران در حوزه کشاورزی را به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی کشور موردتوجه قرار داد.

تولیدکنندگان ایرانی با شبکه سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند

حرکت کشاورزی ایران از سنتی - معیشتی و فراوری محور به کشاورزی تجاری مبتنی بر ارتقاء زنجیره های ارزش محصولات دارای مزیت رقابتی، استفاده از BDS ها، فراوری مبتنی بر قرارداد، طرح های توسعه روستایی با حمایت یا توسط شرکت های خصوصی پیشرو صادراتی و صنایع تبدیلی از دیگر محورهایی بود که رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در این نشست به آنها پرداخت.

علی شریعتی مقدم در این نشست که به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: کشاورزی ایران به لطف الهی و به پشتوانه کوشش آحاد فراوریکنندگان در سال گذشته رشد 7 درصدی را تجربه نموده که با در نظر دریافت محدودیت های مختلف بسیار قابل توجه است.

او اعلام کرد: فراوریکنندگان کوچک و متوسط ایرانی به وسیله شبکه سازی و فعالیت مستمر ارتقای بهداشت، کیفیت و راندمان فراوری، استانداردسازی و ارتقای مدیریت کیفیت بخصوص در محصولاتی مانند پسته، کشمش، خرما، زعفران، گیاهان دارویی و صنایع غذایی مختلف به دنبال توسعه بازار و به ویژه صادرات با شرکای تجاری توانمند و قابل اعتماد در سراسر دنیا هستند.

شریعتی مقدم در ادامه اهمیت گردشگری کشاورزی را یادآور شد و گفت: همچنین جذب گردشگران کشاورزی برای شناخت ظرفیت ها و زیبایی های این بخش و توسعه کشاورزی مبتنی بر فرهنگ غنی و تاریخی ایران مورد تأکید و در حال برنامه ریزی از سوی کمیسیون های کشاورزی و گردشگری اتاق ایران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران همچنین به اقدامات ایران در ثبت GI و GIAS برای محصولات مختلف در پروژه های تعریف شده که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد اشاره نمود و از ارتباطات و حمایت های بین المللی با موضوع ICC در این حوزه استقبال کرد.

نقش مؤسسات بین المللی نظیر FAO و WFP و نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل متحد در مشارکت بخش خصوصی و جذب بنگاه های کوچک و متوسط و شرکت های عظیم تر در راستای تسهیل تجارت در حوزه کشاورزی و همچنین احتیاج کشورها به اشتراک گذاری دانش به وسیله کمیته های ملی با FAO و WFP نیز از موضوعات مهمی بودند که در این نشست موردبحث و آنالیز از سوی حاضران نهاده شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37478

به "تولیدکنندگان ایرانی با شبکه سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان ایرانی با شبکه سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید