توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس مذاکرات صلح باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به اینکه تا به امروز نتیجه مطلوبی از آزادی زندانیان طالبان از سوی کابل حاصل نشده، تاکید نمود که توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس همه بحث های مذاکرات صلح باشد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس مذاکرات صلح باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید نمود که نمی گردد در مذاکرات صلح با طالبان توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، اساس تمام بحث ها باشد.

عبدالله در تبادل نظر با شبکه خبری طلوع نیوز، گفت که افغانستان باید به صلحی برسد که دیدگاه های مردم را در خود، داشته باشد.

در همین حال او هشدار داد که اگر پس از خروج نیرو های خارجی از افغانستان باز هم طالبان به جنگ ادامه دهند، کشور برای سال ها درگیر جنگ خواهد ماند.

مذاکرات رسمی میان کنند گان کابل و طالبان در دوحه، پایتخت قطر همچنان شروع نشده است و تأکید طالبان بر اساس قرار دریافت توافقنامه صلح با آمریکا در نشست های خود با کنند گان دولت افغانستان، از علت های تأخیر در شروع این مذاکرات دانسته می گردد.

عبدالله در این باره گفت: توافقنامه را طرف افغانستان، طرف جمهوری اسلامی افغانستان نادیده نگرفته؛ اما اساس تمام بحث های ما نمی تواند باشد. جامعه افغانستان (به) صلحی که باید برسد، نظریات اکثریت مردم افغانستان باید در آن تمثیل گردد.

بحث خروج نیرو های خارجی از افغانستان، از موضوعات دیگری ا ست که در این تبادل نظر مطرح می گردد.

عبدالله اضافه نمود: معین نیست که این تصمیم امروز یا ماه ژانویه گرفته می گردد یا بعدتر، اما این تصمیمی ا ست که ایالات متحده امریکا می گیرد... اگر طالبان تصمیم بگیرند که جنگ را ادامه می دهند و هیچ نوع انعطافی در مذاکره از خود نشان ندهند، متاسفانه معنایش این می باشد: ادامه جنگ برای سال های سال!

در همین حال، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با تأکید بر این که در حال حاضر همه کشورها، به صورت رسمی خواهان صلح در افغانستان هستند، از سفر اخیر خود به پاکستان و ملاقات با مقامات آن کشور در همین زمینه یاد می نماید.

وی در ادامه گفت: با در نظرداشتن این که در گذشته، یک تاریخچه متفاوتی داشتیم در روابط با این کشورها؛ آنان اطمینان می دادند که مانند گذشته دیگر ما برخورد نمی کنیم، ما ترجیحی در افغانستان نداریم، همان صلحی که قابل قبول برای مردم افغانستان است، همان برای ما قابل قبول خواهد بود.

عبدالله همچنین تاکید نمود که فرایند آزادی زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان به نتیجه ای که انتظار می رفت نینجامیده است؛ اما وی گشایش فرایند مذاکرات را میان کابل و طالبان، دلیل خوبی برای کوشش های صلح در افغانستان دانست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45255

به "توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس مذاکرات صلح باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه آمریکا و طالبان نمی تواند اساس مذاکرات صلح باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید