تاکید ترامپ برکنترل تسلیحات با مشارکت پکن و روسیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کاخ سفید در بیانیه ای اظهار کرد، دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی با رییس جمهور روسیه بر تمایلش برای کنترل تسلیحات با مشارکت روسیه و چین تاکید نمود.

تاکید ترامپ برکنترل تسلیحات با مشارکت پکن و روسیه

تاکید ترامپ بر کنترل تسلیحات با مشارکت پکن و مسکو، پیشنهاد ترامپ برای ارسال یاری پزشکی به روسیه

به گزارش ایسنا، کاخ سفید در بیانیه ای درباره این تماس تلفنی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه آورده است: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاکید نمود که واشنگتن به کنترل موثر تسلیحات که نه تنها روسیه، بلکه چین را نیز شامل گردد، پایبند است و به دنبال تبادل نظرهای آینده برای جلوگیری از یک رقابت تسلیحاتی هزینه بر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ بارها خواهان پیوستن چین به آمریکا و روسیه در یک پیمان کنترل تسلیحات شده که جایگزینی برای پیمان استارت جدید میان واشنگتن و مسکو خواهد بود. اعتبار این پیمان در فوریه پیش رو منقضی خواهد شد.

به گفته کاخ سفید، این تبادل نظری تلفنی که در هفتاد و پنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم در اروپا صورت گرفت، کوشش برای شکست کروناویروس جدید را نیز پوشش داد. ترامپ در این باره اظهار کرد، آمریکا برای یاری به هر کشوری، از جمله روسیه که در حال مبارزه با کروناست، آماده است.

ترامپ سپس به خبرنگاران گفت، پوتین پیشنهاد او را برای تامین دستگاه تنفس مصنوعی به منظور یاری به درمان افراد مبتلا به کووید 19 پذیرفته است. وی همچنین اضافه نمود، روسیه دوران سختی را در مبارزه با این بیماری می گذراند.

کرملین در بیانیه خود درباره این تبادل نظر اظهار کرد، پیشنهاد ارسال محموله ای از تجهیزات پزشکی به روسیه از سوی طرف آمریکایی مطرح شد اما جزییات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

کرملین همچنین بیان کرد که این دو رییس جمهور درباره بازار جهانی نفت و مسائل دیگر نیز تبادل نظر کردند.

در بیانیه کرملین به مساله کنترل تسلیحات اشاره ای نشده است و تنها گفته شده، این دو کشور توانایی همکاری با یکدیگر برای حصول اطمینان از ثبات استراتژیک را دارند.، ایرنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31278

به "تاکید ترامپ برکنترل تسلیحات با مشارکت پکن و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ترامپ برکنترل تسلیحات با مشارکت پکن و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید