بیانیه کشورهای بریکس: انرژی هسته ای را حق مسلم ایران می دانیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی که به کشورهای بریکس موسومند از نیروهای محرکه مثبت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 استقبال کردند.

بیانیه کشورهای بریکس: انرژی هسته ای را حق مسلم ایران می دانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی، موسوم به کشورهای بریکس، از نیروهای محرکه مثبت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 استقبال کردند. خبرگزاری ایتارتاس ضمن گزارش این مطلب افزوده این کشورها در بیانیه ای بر حل و فصل مسئله هسته ای ایران از کانال های دیپلماتیک و سیاسی تأکید نموده اند.

در بیانیه گروه بریکس آمده است: ما از نیروهای محرکه مثبتی که بر اثر گفت وگوهای بین ایران و گروه 1+ 5 ایجاد شده اند استقبال و طرفین را به اجرای کامل برنامه اقدام مشترک مورد توافق در 24 نوامبر 2013 (برابر با سوم آذرماه) برای نیل به توافقی جامع و پایدار برای حل این موضوع ترغیب می کنیم.

بریکس همچنین خواهان تقویت همکاری های بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است. در سرانجام این بیانیه آمده است: ما استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای به گونه ای که تناقضی با تعهدات بین المللی ایران نداشته باشد را حق مسلم این کشور می دانیم.

م.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16846

به "بیانیه کشورهای بریکس: انرژی هسته ای را حق مسلم ایران می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه کشورهای بریکس: انرژی هسته ای را حق مسلم ایران می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید