با مرگ البغدادی خطر حملات تروریستی بیشتر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سازمان اطلاعات فدرال آلمان (BND) اظهار داشت با کشته شدن سرنموده گروه تروریستی داعش، خطر حملات تروریستی و بی ثباتی در منطقه افزایش پیدا نموده است.

با مرگ البغدادی خطر حملات تروریستی بیشتر شد

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان با این که گمان می رفت با کشته شدن ابوبکر البغدادی سرنموده تروریست های داعش، قدرت این گروه تروریستی کاهش یابد، اما برآورد سرویس های اطلاعاتی نشان می دهد این تصور اشتباه است.

نهاد اطلاعاتی آلمان موسوم به سرویس اطلاعات فدرال با نام مخفف ب. ان. د. (BND) در خصوص حملات انتقامجویانه تروریست ها در واکنش به کشته شدن البغدادی هشدار داد و خاطرنشان کرد اقدامات تروریست ها می تواند وضعیت امنیتی را در منطقه به ویژه در شمال سوریه تغییر دهد.

این نهاد همچنین با ابراز نگرانی از امکان آزاد شدن داعشی هایی که در زندان های مناطق کردنشین سوریه به سر می برند، خطر آنها را در صورت بازگشت به آلمان جدی دانست.

برونو کال رئیس ب. ان. د. در جلسه استماع مجلس آلمان (بوندستاگ) تاکید نمود حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، روند مبارزه با تروریسم در این منطقه را مختل نموده است.

به گفته وی این خطر نیز که تروریست های داعش اهداف خود را به کشورهای دورتر منتقل نموده و در آنجا دست به عملیات تروریستی بزنند، بیشتر شده است.

طبق اطلاعات وزارت کشور آلمان، بیشتر تروریست های آلمانی تباری که در زندان های سوریه و عراق به سر می برند تمایل دارند به کشور خود بازگردند.

بر این اساس دولت آلمان به ترکیه در خصوص بازگشت خارج از کنترل تروریست های پیشین داعش به کشورهای اروپایی از جمله آلمان هشدار داده است.

برآوردها از حضور بیش از 200 شهروند آلمانی در بین اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در زندان های سوریه و عراق حکایت دارد.

ابوبکر البغدادی سرنموده داعش در جریان حمله نیروهای آمریکایی در شمال غربی سوریه کشته شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خبر کشته شدن رهبر داعش را خاطرنشان کرد.

به گفته وی رهبر داعش پس از هجوم نیروهای آمریکایی جلیقه انفجاری خود را منفجر نموده و به همراه او دو کودک نیز کشته شدنده اند.

البغدادی در پنج سال گذشته رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بود و خود را خلیفه می خواند.، ایرنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16951

به "با مرگ البغدادی خطر حملات تروریستی بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مرگ البغدادی خطر حملات تروریستی بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید