با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهر لیون در فرانسه | Lyon

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای دنیا است. طراحی ساختمان ها در این اکثر نقاط این شهر به این صورت است که گویی در حال ساخت یک موزه بزرگ بوده اند! یکی از این شهرهای زیبای فرانسه با ساختمان های زیبا و دلنشین، شهر لیون در فرانسه است. این شهر که در شرق فرانسه قرار گرفته است، به پایتخت تفریح فرانسه ملقب شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر لیون در فرانسه را مورد آنالیز قرار دهیم.

با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

همه چیز درباره شهر لیون در فرانسه

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، لیون در واقع سومین شهر بزرگ در سراسر کشور فرانسه پس از پاریس و مارسی است و در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته است. شهر لیون یکی از بزرگ ترین قطب های مالی در کشور فرانسه محسوب می گردد. در معماری و نمای کلی شهر لیون می توانید به چشم خود ببینید که تکنولوژی و تاریخ این شهر با هم به خوبی دوست شده اند و ترکیب جالبی را به وجود آورده اند. کافه ها، رستوران ها، موزه ها و گالری های بسیار زیاد و متفاوت شهر لیون در فرانسه از ویژگی های بسیار جذاب این شهر به شمار می روند. این شهر متفاوت و زیبا را به عنوان پایتخت تفریح فرانسه می شناسند. لیون شهری است که در آن آب و رودخانه زیاد پیدا می کنید؛ در این شهر 28 پل وجود دارد. شهر لیون، از طریق دو رود بزرگ رون و سون و تپه های La Croix-Rousse و Fourvière قرار گرفته است به دو ناحیه متفاوت تقسیم می گردد. درباره شهر لیون جالب است بدانید که سرتاسر این شهر به عناون اثر تاریخی یونسکو ثبت شده است و از این نظر، رکورد دار است.

شهر لیون با احتساب حومه خود، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت فرانسه پس از شهر پاریس محسوب می گردد. بر اساس استناد بر آمار تقریبی، جمعیت این شهر و حومه اش در سال 2013 میلادی، بیش از دو و نیم میلیون نفر بوده است. همچنین این که شهر لیون یکی از شهرهای مهم دانشجویی در سراسر اروپا و کشور فرانسه به حساب می آید. در این شهر بیش از 300 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. لیون تنها یک شهر با جاذبه های فراوان نیست بلکه از لحاظ سیاسی هم هر زمان که دولتمردان این شهر صلاح بدانند، کنترل تمامی امور سیاسی، مالی، فرهنگی و کلیه امور فرانسه را از شهر لیون در دست می گیرند. از جمله دیگر اهمیت هایی که شهر لیون دارد این است که این شهر مقر یونسکو در زمینه اشیا و ابنیه تاریخی است و روزگاری هم محل تجارت ابرایشم جهان بوده است.

تاریخچه شهر لیون در فرانسه

شروع تاریخچه و حیات شهر لیون را باید در تپه های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم که به معنای شهر روشنایی است، جستجو کنیم. به رسم و رسوم قدیمی این شهر هر روز عصر در بیش از صد نقطه این شهر طبق رسمی قدیمی، چراغ هایی روشن می گردد. امروزه در این شهر معماری عصر رنسانس بیش از همه شهر های فرانسه قابل مشاهده است. در اواخر قرن 15 میلادی شهر لیون که به واسطه بازارهای بزرگ و صنعت ابریشمی خود همانطور که گفتیم، مشهور شده بود، به همین علت تبدیل به شهری پر هوادار و محل تجمع تجار و جویندگان مدرنیته شده بود.

گذرگاه های سرپوشیده ای که درلیون وجود دارند متعلق به عصر رنسانس هستند وهمچنین در زمان جنگ جهانی دوم نیز به عنوان پناهگاه توسط سربازان فرانسوی از آن ها استفاده می شده است. درباره صنعت ابریشم این شهر باید بگوییم که؛ صنعت ابریشم یکی از اصلی ترین فعالیت های این شهر برای قرن ها بود.

آب و هوای شهر لیون در فرانسه

با این که شمال فرانسه زمستان های سرد و تابستان های غیر قابل پیش بینی وجود دارد اما جنوب این کشور اقلیمی مدیترانه ای شامل زمستان های معتدل و تابستان هایی گرم در خود دارد. شهر لیون در فرانسه در مرکز شرق این کشور قرار گرفته است و معمولا زمستان هایی با دمای منفی دارد. بهار و پاییز در لیون فصل های بسیار دلپذیری هستند و خوشبختانه در این مدت این شهر مانند ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد) و آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) که با وجود گرم بودن شلوغ هستند، گردشگر خیلی زیادی را در خود نمی بیند. سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) شهر لیون را باید مرطوب ترین ماه سال دانست و در هر زمانی امکان دارد باران ببارد. لیون در کل دارای آب و هوای نیمه قاره ای همراه با زمستان هایی سرد است.

LYON WEATHER

مردم شناسی در لیون در فرانسه

زبان مردم در لیون مثل دیگر مناطق کشور فرانسه، فرانسوی است اما این نکته را از ما به یادگار داشته باشید که اگر به لیون سفر کردید و زبان فرانسه هم بلد نبودید، بالاخره به مشکل برخواهید خورد زیرا، در لیون خیلی ها خود را تنها به زبان فرانسوی متعهد می دانند و بر روی این زبان کاملا تعصب دارند. می دانید جای سخت ماجرا کجاست؟ این که در این شهر همه علائم و تابلوها به زبان فرانسوی هستند. البته این را هم بگوییم که مردم لیون خیلی راضی می شوند که شما به عنوان یک گردشگر با آن ها به زبان فرانسه صحبت کنید و بهتر با شما ارتباط می گیرند.

شکم گردی در شهر لیون در فرانسه

لیون به خاطر داشتن رستوران ها و سر آشپزهای بسیار خوبش نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر جهان شهرت دارد. در لیون رستوران های بسیار زیادی وجود دارند که به حدی عالی هستند که از گوشه گوشه جهان برای غذا خوردن به آن ها می آیند. کلا شکم گردی جزء جدایی ناپذیر سفر به شهر لیون است.

جاذبه های شهر لیون در فرانسه

  • موزه هنرهای زیبا | Musée des Beaux Arts

میراث فرهنگ تاثیرگذار لیون در موزه هنرهای زیبای این شهر نمایانگر فرهنگ غنی این شهر است. این موزه معمولا بهترین موزه هنرهای زیبای کشور فرانسه پس از موزه مشهور لوور به شمار می رود. در میدان Place des Terreaux نزدیک تالار شهر، می توانید این کاخ موزه ارزشمند قرن 17 میلادی را پیدا می کنید. موزه هنرها زیبا در شهر لیون در فرانسه یکی از بزرگ ترین مجموعه های هنری اروپا شامل عتیقه جات، نقاشی ها، مجسمه ها و هنرهای تزئینی از مصر باستان تا عصر حاضر را به معرض نمایش گذاشته است. تعداد زیادی اثر مشهور از استادان اروپایی همچون رامبراند، روبنس، پائولو ورونز، تئودور ژریکو و هنرمندان مشهور دیگری در این موزه به چشم می خورد.

  • محله های سنت جان و سنت جرج اُلد تاون |Quartier Saint-Jean and Quartier Saint-Georges

این محله از یادگارهای قرون وسطا در شهر لیون و در شمال کلیسای جامع است. این دو محله به شدت آرام و زیبا هستند.

  • موزه باستان شناسی | Musée de la Civilisation Gallo-Romaine

موزه باستان شناسی در شهر لیون یکی از موزه های این شهر است که آثاری را در خود به نمایش می گذارد که متعلق به دوران لوگوندوم بوده است. از آن جایی که شهر لیون بر روی این شهر بنا گذاشته است در طی جریان های حفاری مختلف؛ از آن تعداد زیادی گلدان، مجسمه و دیگر آثار باستانی پیدا شده است که در این موزه به نمایش گذاشته می گردد.

  • کلیسای نوتردام دی فوویه | Basilique Notre-Dame de Fourviere

کلیسای نوتردام تنها ان کلیسای معروف پاریس نیست. در شهر لیون نیز کلیسای نوتردام دی فوریه قرار گرفته است که با فاصله بسیار زیادش از رودخانه، یکی از جالب ترین جاذبه های امروزی شهر لیون شده است. بنای این کلیسا به خاطر قسم مردم فرانسه برای حفاظت از خاکشان در زمان جنگ با پروس ساخته شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11150

به "با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید