با خوردن قهوه لاغر شوید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خوردن قهوه برای لاغری زمانی که بدون شیر و شکر و خامه باشد می تواند موثر باشد و در کنار ورزش و رژیم لاغری به کاهش وزن یاری کند. نوشیدن قهوه های پر کافئین مثل اسپرسو، قهوه فرانسه و قهوه سبز صبح قبل از تمرینات ورزشی بهترین زمان برای خوردن قهوه برای لاغری است.

با خوردن قهوه لاغر شوید!

قهوه به کاهش وزن یاری می نماید؟

قهوه یک معجون لاغری معجزه گر که در دسترس شماست! در صورتی که فشار خون ندارید یا باردار نیستید می توانید روزانه 2 تا 4 فنجان قهوه ساده مصرف کنید و از خواص آن برای لاغری یاری بگیرید. در این مطلب از خبرنگاران همه جوانب خوردن قهوه برای لاغری را آنالیز نموده ایم با ما همراه باشید.

آیا خوردن قهوه برای لاغری موثر است؟

بله خوردن قهوه برای لاغری می تواند موثر باشد زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و اشتها را کم می نماید و در عین حال کالری قهوه بسیار ناچیز است به طوری که در یک فنجان قهوه ساده بدون شیر و خامه، تنها 2 واحد کالری وجود دارد و ضمناً قهوه فاقد چربی است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قهوه به تنهایی لاغر نمی نماید بلکه در کنار ورزش و رژیم لاغری، به کاهش وزن شما یاری خواهد نمود.

قهوه و کاهش اشتها

به تازگی در تحقیقاتی معین شده است که افراد پس از نوشیدن قهوه کمتر احساس گرسنگی می کنند و معمولا غذای کمتری مصرف می کنند. مکانیسم این اثر احتمالا ناشی از اثر این نوشیدنی بر مرکز سیری در مغز است. در واقع وجود کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده اشتها عمل نموده و باعث می گردد فرد کمتر سراغ خوراکی برود.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

همانطور که پیش از این گفتیم مصرف کافئین پیش از ورزش موجب افزایش عملکرد ورزشی می گردد. در گزارش های پزشکی ورزشی منتشر شده، از کافئین به عنوان یاریی قدرتمند نیروزا نام می برند که ورزشکاران می توانند پس از مصرف کافئین با نیروی بیشتری به فعالیت ورزشی شان ادامه دهند. این موضوع به ورزشکاری که در رژیم لاغری است، یاری می نماید تا بتواند زمان بیشتری به ورزش بپردازد و کالری و چربی بیشتری بسوزاند.

خوردن قهوه صبح ناشتا: خوب یا بد؟

البته که نوشیدن کافئین در صبح، به حفظ کالری شما در طول روز یاری می نماید و شما را سیر نگه می دارد. افرادی که صبح قهوه می نوشند، نسبت به دیگران 72 واحد کالری کمتری مصرف می کنند. اما بهترین زمان نوشیدن قهوه در صبح، یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب است.

اما نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از بیدار شدن و صبح ناشتا توصیه نمی گردد؛ نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب میزان مقاومت در برابر کافئین را افزایش داده و کاملا بی اثر است. همچنین از آنجا که هورمون کورتیزول سطح هوشیاری بدن را بالا می برد و زمانی که از خواب بیدار می شوید هورمون کورتیزول در بدن در اوج است، عملا نوشیدن قهوه برای کسب هوشیاری بی نتیجه خواهد بود.

از طرفی نوشیدن یک فنجان قهوه سیاه در زمان هایی که معده خالی است، ترشح اسید معده را افزایش می دهد. بنابراین اگر عادت دارید که صبح را با نوشیدن قهوه آغاز کنید، حداقل قبل از نوشیدن قهوه، کمی شیر بنوشید یا تکه ای نان بخورید و یا اینکه قهوه را به صورت کاملاً خالص و سیاه مصرف نکنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44298

به "با خوردن قهوه لاغر شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن قهوه لاغر شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید