بانمک ترین جای دیدنی ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کوه های اژدها و غار نمکی گرمسار شگفت انگیز است و تا نبینید باورتان نمی گردد!

بانمک ترین جای دیدنی ایران

کوه های اژدها و غار نمک گرمسار را دیده اید؟ بانمک ترین جای ایران است! این شوخی نیست. کاملا جدی و حقیقی است. کوه های اژدها و غار نمک بخشی از معادن نمک کوهدشت کهن گرمسار است که امروزه به یکی از جاهای پر هوادار و جذاب گردشگری تبدیل شده است. معادن نمک کوهدشت کهن، بزرگترین تونل های نمکی در خاورمیانه به شمار می فرایند. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با هم به معادن نمک گرمسار سفر کنیم.

غار نمکی کجااست؟

در فاصله 15 کیلومتری غرب گرمسار و 90 کیلومتری تهران در جاده های ایوانکی و گرمسار نزدیک به 27 معدن نمک وجود دارد. شما زمانی که از ایوانکی عبور می کنید تعدادی از این تپه ها و مناظر آن ها را رویت خواهید کرد. 500 متر قبل از خروجی آزادراه قم و گرمسار یک خروجی در سمت راست واقع شده است که برای رفتن به معدن بی نظیر کوهدشت کهن می بایست وارد آن شد. البته امروزه با در اختیار داشتن اپلیکیشن های جهتیاب، نگران پیدا کردن جهت نباشید.

کی برویم؟

این محدوده در تمام سال برای سفر گزینه مناسبی است. بهار و پاییز بهترین فصل برای رفتن به کوه های اژدها و معادن نمکی به شمار می رود. با این حال در هر روزی از سال که دل تان بخواهد می توانید به این محدوده سفر کنید.

دیدنی های غار نمکی

غار نمکی بخشی از معادن نمک کوهدشت کهن به شمار می رود. بیرون غار، چشم انداز عجیب کوه های اژدها به چشم می آید. کوه هایی که از بلورهای نمک در شکل ها و رنگ های مختلف پوشیده شده و به حدی عجیب و منحصر به فرد است، گویی روی کره مریخ پا گذاشته اید.

در بدنه کوه ها حفره های بزرگی می بینید که در حقیقت ورودی معادن نمک کوهدشت کهن هستند. معادن نمک کوهدشت، تونل های عظیمی تودرتویی هستند که داخل کوه های مریخی حفاری شده اند و نمک آنها استخراج می گردد. 85 درصد این نمک ها مصارف خوراکی دارند و به کشورهای دیگر هم صادر می شوند. همین تونل ها که امروزه به بزرگ ترین مجموعه تونلی معادن نمک در خاورمیانه تبدیل شده اند، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید.

غار نمکی بخشی از معادن نمک است که برکه کوچکی وسطش جا خوش نموده. برکه پر از آب نمک است و خنکی و سکوت غار، برای تمدد اعصاب و آرامش معجره می نماید.

چرا غار و معادن نمک جذاب است؟

افراد بسیاری روانه غار و معادن نمک گرمسار می شوند. دیدن تونل های عظیم تو در تو آن هم در دل کوهستان جالب به نظر می رسد. همچنین گفته می گردد نمک خاصیت درمانی دارد و برای پاکسازی جسمی و روحی مفید است. برای همین تعداد زیادی از افراد به این محدوده سفر می نمایند و به صورت گروهی کنار برکه نمک به مدیتیشن می پردازند تا به پاکسازی جسمی و روحی و کسب آرامش خودشان یاری نمایند. دیدن شکل های عجیب با رنگ های باورنکردنی از بلورهای نمک نیز یکی دیگر از انگیزه های افراد برای سفر به این منطقه خاص است.

چی ببریم؟

لباس راحت، کفش پیاده روی، کلاه لبه دار، عینک دودی و کرم ضد آفتاب فراموش نگردد. آن حوالی امکانات رفاهی وجود ندارد. مایحتاج خود را از گرمسار تهیه کنید. بطری آب با خودتان همراه داشته باشید. اگر دل تان می خواهد در میان نمک ها مدیتیشن کنید، بردن یک زیرانداز ایده خوبی به نظر می رسد. در اطراف برکه هیچ ذباله ای نریزید. مراقب بلورهای نمک باشید. سعی نکنید با تیشه و ابزار آنها را بشکنید و با خودتان بیاورید. فکرش را بکنید اگر هر گردشگر یک تکه از بلورهای عجیب نمک کوه اژدها را بشکند و با خودش ببرد، دیگر کوه اژدهایی باقی می ماند؟

در سفر به این منطقه می توانید بازدید از کاروانسرای ده نمک را نیز در برنامه بگنجانید. امکان اقامت شبانه در کاروانسرا نیز وجود دارد. بنابراین می توانید به خوبی برای تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی کنید.

نکات مهم برای افراد با نیازمندی های خاص

به دلیل ناهموار بودن جهت دسترسی به غار، امکان بازدید از آن برای افراد با نیازمندی های خاص به آسانی امکان پذیر نیست. با این حال امکان تردد ویلچر در اطراف کوه های اژدها و بازدید از بلورهای عجیب آن وجود دارد. این سفر برای خانواده های دارای فرزند اوتیسم بی خطر به نظر می رسد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21336

به "بانمک ترین جای دیدنی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانمک ترین جای دیدنی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید