بازنگری در مأموریت جهاددانشگاهی، اهداف علمی کشور را تحقق می بخشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: با بازنگری در اهداف و مأموریت ها و حفظ روحیه جهادی و فرهنگی جهاددانشگاهی می توان به دور از موازی کاری، اهداف انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فناوری را بهتر تحقق بخشید.

بازنگری در مأموریت جهاددانشگاهی، اهداف علمی کشور را تحقق می بخشد

جواد فرخی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اضافه نمود: توجه به روند تکاملی و توسعه ای جهاددانشگاهی در سال های فعالیت خود نشان می دهد که کارنامه این نهاد در سه ساحت پژوهشی و تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، برگرفته از انقلاب است.

وی اظهارکرد: این نهاد با تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی- تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان در راستای مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست های فرهنگی کشور کوشش می نماید.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل توضیح داد: انجام تحقیقات توسعه ای و کاربردی، ارائه خدمات علمی - فنی در زمینه های مختلف، حمایت، تشویق و جذب پژوهشگران جوان و مستعد، برنامه ریزی و ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی بر مبنای شناخت و نیازهای تخصصی جامعه و همچنین مشارکت در ایجاد زمینه های مناسب برای اشتغال از برنامه هایی است که به توسعه فعالیت این نهاد در کشور یاری نموده است.

فرخی با بیان اینکه با اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های جهاددانشگاهی و حاکم شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، اهداف این نهاد در کشور بهتر محقق می گردد، اعلام نمود: تشدید تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی بر علیه کشورمان، اهمیت مأموریت راهبردی نهادهای علمی پژوهشی مانند جهاددانشگاهی را دوچندان نموده است.

وی ادامه داد: با بازنگری در اهداف و مأموریت ها و حفظ روحیه جهادی و فرهنگی جهاددانشگاهی می توان به دور از موازی کاری، اهداف انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فناوری را بهتر تحقق بخشید.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهم ترین ویژگی متمایز کننده و برجسته جهاددانشگاهی از سایر نهادها را حاکمیت فرهنگ جهادی عنوان نمود و یادآورشد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس به دلیل مختصات زمانی، محلی برای تجمیع نیروی های خواستار استقلال و خودکفایی بوده است و در این 40 سال نیز همچنان روحیه استقلال طلبی خود را حفظ نموده و تبدیل به مأمنی برای محققین و پژوهشگران در سطح ملی شده است.

فرخی با اشاره به اینکه پژوهشگران این نهاد انقلابی، توسعه و پیشرفت کشور را ارزش انسانی، اخلاقی و وظیفه میهنی می دانند، اضافه نمود: روحیه کمال طلبی در میان محققان و مدیران جهاددانشگاهی، این نهاد را تبدیل به نهادی خود راهنما در راستا پرتلاطم توسعه نموده است.

وی اضافه نمود: بیشتر فعالیت های دهه اول انقلاب در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه فرهنگی و آموزشی بوده و با قرارگیری در نیمه های دهه دوم علاوه بر گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی، در حوزه پژوهش نیز فعالیت های چشمگیری صورت پذیرفته که نشان از برنامه ریزی مناسب این نهاد برای برطرف نیازهای استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل های آن دارد.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل توضیح داد: معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت درمان ناباروری، کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق و گردشگری سلامت فعالیت می نماید و اهداف خود را پیش می برد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4425

به "بازنگری در مأموریت جهاددانشگاهی، اهداف علمی کشور را تحقق می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری در مأموریت جهاددانشگاهی، اهداف علمی کشور را تحقق می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید