الدمام در شرق عربستان با موشک دوربرد جدید یمن هدف نهاده شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ساعتی پس از حمله موشکی به جنوب یمن، از حمله با موشک جدید دوربرد به شرق عربستان اطلاع داد.

الدمام در شرق عربستان با موشک دوربرد جدید یمن هدف نهاده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به شرق عربستان سعودی اطلاع داد.

سریع، ساعاتی پس از عملیات صبح امروز یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف در جنوب یمن، اظهار داشت که همچنین یک حمله موشکی به الدمام در شرق عربستان اجرا شده است.

سریع گفت: یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت های خارجی در عربستان سعودی دعوت می کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند.

الدمام، مرکز منطقه الشرقیه (در شرق عربستان سعودی) در ساحل خلیج فارس است. این شهر، از مهم ترین شهرهای منطقه شرقیه است که بندرش از مهم ترین بنادر عربستان در غرب خلیج فارس به شمار می رود.

موقعیت الدمام در شرق عربستان سعودی

این نیروی بلندپایه ارتش یمن تأکید کرد که این حمله، در پاسخ به حملات و جنایات سعودی و استمرار جنگ عربستان و تداوم ریختن خون مردم انجام شد.

پیش از این حمله نیز، صبح امروز پنجشنبه، پایگاه نظامی الجلاء در عدن هدف حمله موشکی و پهپادی یمن قرار گرفته بود. به گفته یمنی ها، قرار بود بعد از این رژه، مواضع ارتش و کمیته های مردمی در استان ضالع، هدف عملیات نظامی قرار بگیرد.

این عملیات با پهپاد قاصف-k2 و یک موشک بالستیک میان بُرد که هنوز از آن رونمای نشده است، اجرا شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه عملیات به کشته و زخمی شدن دهها فرد مسلح از جمله چندین فرمانده و ایجاد حالت دستپاچکی در میان نیروهای ائتلاف انجامید، اطلاع داد که شمار کشته های این ائتلاف تاکنون به چهل نظامی و شبه نظامی رسیده است.

طبق این گزارش، منیر الیافعی از جمله فرماندهانی است که در این حمله کشته شده است. او فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به کمربند امنیتی است که امارات از آن پشتیبانی می نماید.

ساعتی پیش شبکه خبری المسیره یمن از حمله موشکی و پهپادی به پایگاه الجلاء در عدن اطلاع داده بود (جزئیات بیشتر).

ص

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10742

به "الدمام در شرق عربستان با موشک دوربرد جدید یمن هدف نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الدمام در شرق عربستان با موشک دوربرد جدید یمن هدف نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید