استان اردبیل مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان از بین سه استان مرزی کشور به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب شد.

استان اردبیل مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسین پیرموذن پنجشنبه بیست و هشتم آذر در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه نمود: از بین استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان، این استان به سبب دارا بودن زیرساخت های لازم و نزدیکی بیشتر با جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب و طرف آذری هم توافق اولیه را قبول کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز اردبیل را از بن بست خارج می کند، گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال خط ریلی بین ایران و آذربایجان نتیجه تمام تلاش های مسوولان است که امروز از سوی استاندار اردبیل عملیاتی می شود و با تحقق این 2 طرح شاهد توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

پیرموذن اضافه نمود: احداث این شهرک صنعتی موجب تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی در استان و کشور شده و از طریق این شهرک می توان از امتیازات 2 کشور در بحث رونق اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: با احداث این شهرک می توان صنایع تبدیلی و بسته بندی را در این منطقه ایجاد و صادرات محصولات تولیدی استان را به کشورهای آسیای میانه و روسیه در سریع ترین زمان انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل درباره احداث خط ریلی بین ایران و آذربایجان گفت: توافق اولیه برای این طرح اجرا شده و بزودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی یکی از راه های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، اظهار داشت: احداث پروژه اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان موجبات توسعه استان را بیش از پیش فراهم می کند.

پیرموذن اضافه نمود: یکی از راه های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به تکنولوژی های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

وی توسعه صادرات و مراودات اقتصادی و تجاری را ضروری دانست و اظهار داشت: برای رونق صادرات باید تسهیل ارز را شاهد بوده و قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات اصلاح شود.

پیرموذن کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مسائل واحدهای تولیدی برشمرد و اضافه نمود: در حال حاضر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور به واحدهای تولیدی شرایط مناسبی نداشته و انتظار است بانک ها در این زمینه اهتمام جدی و اساسی داشته و دولت نیز در این زمینه حمایت لازم را داشته باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19306

به "استان اردبیل مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان اردبیل مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید