استاندار تهران: طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود، شهرداری: اجرای مجدد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا؛ از فردا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، درحالی که استاندار تهران به صراحت اجرای طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی در پایتخت را ملغی دانست، مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای مجدد، محدوده هاى طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا، از فردا دوشنبه 29 اردیبهشت ماه خبر داد.

استاندار تهران: طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود، شهرداری: اجرای مجدد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا؛ از فردا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، پس از آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل جلوگیری از ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت، اجرای هرگونه طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در تهران را ملغی کرد؛ اما تلاش های پیدا و پنهان مدیریت شهری تهران برای اجرای طرح ترافیک، شرایطی را رقم زد تا با استفاده از حربه کمبود بودجه و نیاز به درآمدزایی در پایتخت طرح پولساز ترافیک را مجدداً اجرا کنند.

بر همین اساس و علی رغم مخالفت هایی که در بدنه مدیریتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اجرای مجدد طرح ترافیک صورت گرفت اما در روزهای گذشته لابی های سنگین شهرداری با مسئولان مربوطه در شورای عالی ترافیک کشور منجر به این شد تا به طور رسمی اعلام شود پس از پایان مراسم شب های قدر، طرح ترافیک در پایتخت مجدداً اجرا می شود.

با این حال ظهر امروز انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اشاره به شرایط ویژه در پایتخت به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک در تهران اجرا نمی شود.

وی با اشاره به پیشنهادی که به شورای ترافیک ارسال شده بود، مبنی بر اینکه طرح ترافیک از ساعت 8 تا 16 اجرا شود، اظهار کرد: اجرای این پیشنهاد به دلیل اینکه هنوز به قطعیت نرسیده و بحث های کارشناسی درباره آن در حال انجام است میسر نبوده و همه چیز منوط به شورای عالی ترافیک کشور خواهد بود.

البته ساعتی پس از این اعلام رسمی توسط استاندار تهران، مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای مجدد محدوده های طرح های ترافیک و کنترل آلودگی هوا از فردا دوشنبه 29 اردیبهشت خبر داد.

شهریار افندی زاده گفت: برابر مصوبه شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران که هفته گذشته با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى شهر و فرمانده ستاد مقابله با کروناى استان تهران برگزار گشت، از فردا دوشنبه 29 اردیبهشت مرحله اول محدوده هاى طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگى هوا اجرا می شود و زمان آن که پیش از این از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 19 بود به ساعت 8 صبح تا 16 کاهش خواهد یافت.

مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح دلایل تأکید این شورا بر اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تأخیر در ترددها و بروز ترافیک های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر از جمله نتایج لغو طرح ترافیک است.

این اولین مورد از تناقض مدیریتی و موازی کاری در تهران بین دو نهاد مسئول نیست و پایتخت نشینان، سابق بر این هم چنین سوءمدیریت هایی را از سوی استانداری و شهرداری تهران در راستای تضعیف دستورالعمل های اجرایی یکدیگر شاهد بودند.

نکته مهم، سکوت ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک در پایتخت است که فضا را برای اظهارنظرهای متناقض استانداری و شهرداری تهران فراهم کرد، زیرا هرگونه تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح هایی که به نوعی ارتباط با مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور دارد با ستاد ملی مقابله با کروناست و این ستاد بیشتر از هر نهادی برای تصمیم گیری در ارتباط با اجرای طرح پرحاشیه ترافیک در پایتخت ارجحیت دارد.

با این حال هنوز استانداری تهران نسبت به اعلام شرایط اجرای طرح ترافیک که توسط شهرداری تهران صورت گرفت واکنشی نشان نداده است و مشخص نیست خیابان های محدوده مرکزی پایتخت آیا شاهد اجرای طرح ترافیک هستند یا خیر؟ سؤالی که قطعا تا ساعتی دیگر باید منتظر واکنش استانداری تهران، شورای عالی ترافیک و در رأس آن ها ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

4076/پ

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31954

به "استاندار تهران: طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود، شهرداری: اجرای مجدد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا؛ از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار تهران: طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود، شهرداری: اجرای مجدد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا؛ از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید