اخبار ضد و نقیض از ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک شبکه آمریکایی از شروع ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه برای عملیات در منطقه شرق فرات اطلاع داد.

اخبار ضد و نقیض از ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که وزارت دفاع ترکیه از تداوم تدارکات و آماده سازی برای عملیات نظامی در شرق رودخانه فرات خبر می دهد اما بعضی منابع می گویند که نظامیان ترکیه ای ورود به خاک سوریه را شروع نموده اند.

شبکه بلومبرگ به نقل از یک مقام ترکیه ای که خواست نامش فاش نگردد، گزارش داد نظامیان این کشور برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد از مرزهای جنوبی ترکیه، ورود به خاک سوریه را شروع نموده اند.

این مقام ترکیه ای بدون ارائه جزئیات بیشتر از شروع ورود نظامیان این کشور به خاک سوریه، گفت این اقدام بعد از آن انجام می گردد که واشنگتن به آنکارا گفت مانع عملیات نمی گردد.

پیش از این فخرالدین آلتون مسئول رسانه ای دولت ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت نیروهای این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک ارتش آزاد سوریه به زودی عملیات خود را شروع نموده و وارد خاک سوریه می شوند. (جزئیات بیشتر)

ادعای بلومبرگ در حالی است که راغب سویلو تحلیلگر ترکیه ای وبگاه میدل ایست آی و خبرنگار پیشین روزنامه واشنگتن پست دقایقی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: یک مقام دفاعی ترکیه به من گفت که ارتش ترکیه هنوز از مرز سوریه عبور ننموده است.

سویلو همچنین تاکید نمود: این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه در مراسم فارغ التحصیلی یک دانشکده افسری است.

یک مقام ترکیه ای نیز در گفت وگو با خبرگزاری رویترز ضمن تکذیب این گزارش بلومبرگ، شرح داد نظامیان ارتش بخشی از دیوار مرزی با سوریه را تخریب کردند تا راستا عملیات هموارتر گردد.

تمام اینها در حالی است که بامداد سه شنبه بعضی منابع از جمله روزنامه ینی شفق با انتشار کلیپ های ویدئویی از ورود خودروهای نظامی و زرهی ارتش ترکیه به خاک سوریه خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

ساعت های پایانی شامگاه دوشنبه گزارش هایی نیز از حمله جنگنده های ترکیه به منطقه ای در مرز عراق و سوریه منتشر شد که ارتش ترکیه ضمن تایید این خبر گفت اقدام مذکور برای ممانعت از ایجاد راستا ارتباطی ی.پ.گ با شبه نظامیان کُرد در منطقه کردستان عراق بود.

کاخ سفید بعد از گفت وگوی تلفنی یکشنبه شب رؤسای جمهور ترکیه و ایالات متحده، بیانیه ای مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه صادر کرد که تحلیلگران آن را به عنوان چراغ سبز آمریکا به ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه عناصر کُرد در شمال سوریه تعبیر کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15320

به "اخبار ضد و نقیض از ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار ضد و نقیض از ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید