احتیاط بازارها در مقابل نگرانی های تجاری، قیمت نفت دوباره افت کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از سقوط سنگین بازارهای مالی در هفته گذشته که نگرانی هایی را در مورد احتمال کند شدن رشد اقتصادی دنیا ایجاد کرد، حال و هوای بازارها محتاط ماند و قیمت نفت افت کرد.

احتیاط بازارها در مقابل نگرانی های تجاری، قیمت نفت دوباره افت کرد

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، تا ساعت 9:35 به وقت تهران با 6 سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به 77.56 دلار رسید.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده قبلی، در 67.59 دلار ثابت ماند.

پس از افت سنگین قیمت ها در هفته گذشته، حال و هوای سرمایه گذاران محتاط باقی ماند.

سرد شدن تنور اقتصاد دنیا و نشانه هایی از افت تجارت دنیای، با افت چشم انداز رشد اقتصادی، شرایط منفی را در بازارها ایجاد نموده است.

روز جمعه کمیسیون تجارت پیش خرید کالای آمریکا بیان کرد که صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی خود از رشد آینده قیمت نفت خام آمریکا را به شدت کاهش داده اند.

این درحالی است که بازارهای نفت در آستانه تحریم های نفتی ایران که از هفته بعد آغاز خواهد شد، نگران کمبود عرضه، به ویژه در آسیا هستند.

اما در آمریکای شمالی، با اوج دریافت فراوری آمریکا که در حال حاضر حدود 11 میلیون بشکه در روز است، نگرانی در مورد عرضه وجود ندارد.

طبق اعلام بیکر هیوگز، قرار است فراوری نفت از این هم بیشتر گردد؛ در هفته منتهی به 26 اکتبر، حفاران آمریکایی 2 حلقه به تعداد چاه های فعال آمریکا اضافه کردند و آن را به 875 حلقه افزایش دادند. این بیشترین تعداد چاه فعال از مارچ 2015 تا کنون است.

بیش از نیمی از چاه های نفت آمریکا در حوزه نفتی پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو است که بزرگترین میدان نفت شیل در این کشور است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2037

به "احتیاط بازارها در مقابل نگرانی های تجاری، قیمت نفت دوباره افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاط بازارها در مقابل نگرانی های تجاری، قیمت نفت دوباره افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید