ابر رایانه فرضیه ای جدید درباره علایم و درمان کرونا ارائه داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، به نظر می رسد محققان با یاری محاسبات یک ابررایانه در ایالت تنسی آمریکا به درک بهتری از عوارض کووید19 در بدن انسان دست یافته اند.

ابر رایانه فرضیه ای جدید درباره علایم و درمان کرونا ارائه داد

در آزمایشگاه ملی اوک ریج تنسی ابررایانه سامیت واقع شده است که دومین ابر رایانه سریع دنیا است. محققان این آزمایشگاه با استفاده از ماشین مذکور اطلاعات بیش از 40 هزار ژن متعلق به 17 هزار نمونه ژنتیکی را آنالیز کردند. آنها با آنالیز اطلاعاتی که در ابر رایانه فراوری شده بود، به فرضیه برادیکین رسیدند. دانیل جاکوبسون محقق ارشد و این پژوهش در اوک ریج یافته های خودرا در ژورنال eLife منتشر نموده است.

فرضیه برادیکین مدلی برای درک علائم متعدد و گاه عجیب کووید 19 است. طبق این فرضیه بیش از 10 درمان بالقوه برای این بیماری وجود دارد که بیشتر آنها توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده اند. به زبان ساده، کووید19 سبب می گردد فرایند شکستن یک ماده شیمیایی به نام برادیکین در بدن انسان متوقف گردد. این ماده فشار خون را تنظیم می نماید.

با در نظرگرفتن فرضیه ارائه شده، تجمیع برادیکین به ایجاد یک طوفان برادیکینی منجر می گردد که در نهایت علائم مرگبار مرتبط با کووید19 را همراه دارد.

تجمیع برادیکین به نفوذپذیری عروقی در بدن منجر می گردد که در حقیقت ضعیف شدن رگ های خونی و ایجاد نشتی در آنها را شامل می گردد.

این رخداد پر شدن ریه از مایعات، التهاب آن و در نتیجه سخت شدن تنفس در بیماران کووید19 را شرح می دهد.همچنین فرضیه برادیکین شرحی برای تاثیرگذاری کووید19 بر قلب و سیستم عصبی نیز فراهم می نماید.

مقدار زیاد برادیکین سد خونی- مغزی را نیز از بین می برد. این سد به فیلتر کردن ذرات غیرضروری در سیستم گردن خون و قبل از رسیدن خون به مغز یاری می نماید و از بین رفتن آن می تواند به ظهور علائم عصبی مرتبط با کووید19 منجر گردد.

محققان معتقدند با توجه به فرضیه برادیکین، چند دارویی که تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دارند درمانی بالقوه برای کووید19 به حساب می آیند. داروهایی مانند دانازول، استانوزولول و اکالانتید فراوری برادیکین را کاهش می دهند و احتمالا از ایجاد طوفان برادیکینی در بدن جلوگیری می نمایند.

به گفته محققان ویتامین دی نیز برای مقابله با کووید19 سودمند است زیرا از ایجاد طوفان برادیکین جلوگیری می نماید. پژوهشگران تصمیم دارند این فرضیه را در آزمایش های بالینی آزمایش نمایند و امیدوارند یافته هایشان در این زمینه به توسعه درمانی موثر برای این بیماری منجر گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40701

به "ابر رایانه فرضیه ای جدید درباره علایم و درمان کرونا ارائه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابر رایانه فرضیه ای جدید درباره علایم و درمان کرونا ارائه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید